torstai 18. marraskuuta 2010

Joulustressi

Kyllä, myös minä olen jouluihmisiä ja rakastan joulua. Nyt vain on ollut jo pitkään joulustressi tämän hetkisen tilanteen takia. Olen aina viettänyt joulut "perheen" luona, viime vuoteen saakka. Tänä jouluna päätin, uuden työni alettua, että olen töissä koko joulun aamuvuoroissa. Pelko perseessä, sukulaisteni reaktioista on ollut melkoinen. Ilmoitin äidilleni, että olen koko joulun töissä, että tulen kyllä käymään töiden jälkeen. Jolloin ensimmäinen reaktio oli; vai tulet sinä vain käymään! ..argh.

 Tänään sitten soitin äidilleni ja sanoin, että nyt olen tehnyt päätökseni joulusta. Vien aaton aattona viimeistään lahjat mummoni/äitini luokse (mummo hommaa joka joulu joulupukin aatoksi), jouluaaton vietän muruni kanssa aivan kahdestaan (uudenlainen aatto siis luvassa ja varmasti rauhallinen, romanttinen ja suklaan täyteinen ;) ), joulupäivänä menen sitten mummoni ja muiden sukulaisteni luokse syömään ja vastaanottamaan saamani lahjat (jos niitä nyt edes saan, lesboiluni vuoksi, huoh), tapaninpäivänä menemme murun kanssa isäni ja hänen kihlattunsa luokse, josta tulee varmasti mukava ilta, koska isäni on muuttunut hurjasti muutaman vuoden aikana ja muru on aivan ihastunut heihin.

Helpottaa oloa kun päätös on tehty ja äidille ilmoitettu. Nyt on minun aikani päättää omasta elämästäni!

Ps. kunhan joululahja puuhiin pääsen, laittelen vamasti askartelu ja leipomus kuvia x)

2 kommenttia:

  1. Itse en jaksa stressata joulusta, joulu enempi mulle surun tuoja kuin ilon aihe.
    Joulun tod. näk. olemme mieheni veljen luona (asuvat ok-talossa), koska heille mahtunee enempi porukkaa. Toisaalta harmittaa, koska haluaisin olla porukoillani, mutta välimatka sen verta pitkä ettei viitsi aaton takia sinne lähteä ajamaan ja mieheni äiti ei ilmeisesti ilahdu jos emme mene hänen kanssaan joulua viettämään...
    Ensi joulu kyllä menee porukoiden luona, sanokoot anoppi mitä sanoo!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista ja ihanaa huomata, että minulla on ainakin yksi lukija :)

    Juu aina joulu on tuollaista, kenen luokse on vähän niinkuin pakko mennä, mutta kuten minä päätin, niin tänä jouluna minä päätän itse missä jouluni vietän. Tiedän kyllä, että joulu ei tällä kertaa ole kyllä rauhoittumista minulla. Mutta kyllä tästä joulustakin selvitään ja parasta on se, että saan kunnolla luoda joulun omaan kotiini :)

    VastaaPoista